۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

به نام خداوند بخشنده و مهربان

نگفتمتان که جز خدا را نپرستید؟
نگفتمتان که به مادر، پدرو خویشانتان نیکی کنید و به کسانی که ندارند پدر یا مادری؟
نگفتمتان که دوست بدارید و نیکی مردم را بستایید و به ایشان خوش بگویید؟
نگفتمتان که نماز به پا دارید و از داشته هایتان دیگران را هم بهره ای دهید؟

حال شما را چه شده، که پدران و مادران را از فرزندان و فرزندان را از پدرانشان دریغ می دارید و مادرانشان را به اسارت می کشانید و به ستم در رنج می نهید؟ به تهمت و افترا می خوانید و دشنام می دهید؟
به جای یتیم نوازی، یتیم سازی و یتیم سوزی می کنید.

نماز را به زیر پا می گذارید و نمازگزار را هم از پا می اندازید. نمازی را که به ریا نیز بر سر مردم می کوفتید اینک به جفا بر ایشان خراب می کنید. داشته های دیگران را نیز از آن خود می دانید و به خود روا می دارید.

مگر از شما پیمان نگرفتم که خون یکدیگر را مریزید و یکدیگر را از سرزمین خود بیرون مرانید؟

و باز این شمایید که یکدیگر را می کشید و کسان این دیار را بیرون می رانید؟ بدیشان تجاوز می کنید، جفا می دارید و گناه آلود به یکدیگر بر ضد ایشان یاری می کنید؟ اسیران را به فدیه آزاد می کنید و دین خود را می فروشید تا آنچه را بر شما حرام کرده ایم خریداری نمایید. دین را بر ضد خلق علم می کنید و خلق را بجای خدمت، ظلمت می کنید. پاره ای از آن را به خود تعبیر می کنید و پاره ای را کتمان می کنید؟
این همه گفتیم نکنید و روا داشتید و آن همه گفتیم که مهر بر یکدیگر بورزید که از ما بیاموزید که یک سر با شما بر سر مهر آمدیم و باز از همگان دریغ ورزیدید و ستم روا داشتید. مهرورز که نیامدید مهرستیز نیز در آتش خشم خویش برخروشیدید و نورگریز آمدید و چون نار بر ستیز آمدید.
زندگی دنیای دون را بر خود گزیدید تا بدان گرفتار آیید و به خواری در آن فرو روید. آگاه باشید که این همه را گفتیم و شما فراموش کردید اما پروردگارتان فراموشکار نیست و می بیند و می شنود و می داند که شما چه می کنید.
وای بر شما که رستگاری از شما رخت بر بسته است و به پادافره گناهان خویش جاودانه در رنج خواهید زیست و آنگاه فریاد وای بر ما سر خواهید داد که بهای گزافی از برای هیچ پرداخته اید و زیانکارترین مردمان خواهید بود.
بارها گفتیم و بار دیگر نیز می گوییم تا گواهی باشندتان آیندگان.





-سوره بقره آیه 83 الی 86

هیچ نظری موجود نیست: